Цилиндрийн толгойн эд анги ба функцууд
Цилиндрийн толгойн эд анги, үйл ажиллагааны талаар ярихад олон хүмүүс хангалттай мэдээлэлгүй байдаг. Тийм учраас бид энэ нийтлэлийг бичсэн. Энэ нь цилиндрийн толгойн янз бүрийн хэсгүүдийн үүргийн талаархи дэлгэрэнгүй мэдээллийг агуулдаг. Мөн цилиндрийн толгойн эд ангиудыг илүү сайн ойлгоход тань туслахын тулд бид зургуудыг оруулсан болно.
Цилиндрийн толгой нь гаднаасаа энгийн мэт харагдаж болно. Гэсэн хэдий ч энэ нь өөр өөр бүрэлдэхүүн хэсгүүдийг хадгалах портууд болон зайг агуулсан цогц бүтэц юм. Цилиндрийн толгойн эд анги, нэр, үүрэг тус бүрийн зураг энд байна.
Цилиндрийн толгойн эд ангиудын жагсаалт
1. Толгойн жийргэвч
Энэ бол цилиндрийн толгой ба хөдөлгүүрийн блок хооронд байрладаг хэсэг юм. Цилиндрийн толгойн жийргэвчийг хөдөлгүүрийн дээд хэсэгт боолтоор суурилуулсан. Энэ нь ихэвчлэн ган металлаар хийгдсэн байдаг. Цилиндрийн толгойн жийргэвчний гол үүргүүдийн нэг нь цилиндрийн толгой ба хөдөлгүүрийн блок хооронд битүүмжлэх үүрэг гүйцэтгэдэг. Энэ нь тос, хөдөлгүүрийн хөргөлтийн шингэн гоожих, холилдохоос сэргийлдэг. Оролтын болон яндангийн хий ч гэсэн.
Машины цилиндрийн толгойн өөр нэг чухал жийргэвч нь шаталтын хийн даралтыг хадгалахад туслах явдал юм. Жийргэвчгүй бол даралтын алдагдалаас болж хоёр бүрэлдэхүүн хэсэг нь бүтэлгүйтэх магадлалтай. Энэ нь эргээд хөдөлгүүрийн гүйцэтгэлийг мэдэгдэхүйц бууруулахад хүргэдэг.
2. Оролтын болон яндангийн портууд
Оролтын болон яндангийн портууд нь цилиндрийн толгойн нэг хэсэг юм. Оролтын олон талт функц нь цилиндрийн толгой дахь сувгуудаар дамжин агаарыг шатаах камер руу дамжуулах явдал юм.
Шатаах процессын дараа үүссэн хийг зайлуулах шаардлагатай. Энэ бол яндангийн үүрэг юм. Яндангийн портууд нь хийнүүдийг зайлуулахын тулд яндангийн олон талт холболттой холбогддог. Энэ нь дотоод даралт ихсэхээс сэргийлж, өөрөөр хэлбэл тэсрэлт үүсэх болно.
Толгойн жийргэвчний ашиглалтын хугацаа нь тээврийн хэрэгслийн ашиглалтаас хамаарч өөр өөр байдаг. Дулаан нь түүнийг хурдан элэгдүүлдэг. Хэт их температур нь жийргэвчний хагарлын гол шалтгаан бөгөөд үүнээс зайлсхийх хэрэгтэй. Гүйцэтгэлийн толгойн жийргэвч нь хатуу ширүүн нөхцөлд тэсвэртэй, удаан хугацаанд эвдэрдэг хэсэг юм.
3. Цилиндрийн толгойн хавхлагууд
Хөдөлгүүрт хавхлагууд нь хаагдаж, нээгдэж, агаар, түлшийг шатаах камерт оруулахыг хориглодог. Дотоод шаталтат хөдөлгүүрийн цилиндр бүр нь хоёр хавхлагатай байдаг - оролтын хавхлага нь ихэвчлэн том, жижиг яндангийн хавхлагатай байдаг.
Цилиндрийн толгойн хавхлагын ажиллагааг хэд хэдэн бүрэлдэхүүн хэсэг барьж, хянадаг. Дараах хэсгүүдийг тайлбарласан болно.
Хавхлагын пүрш - хавхлагын пүрш нь хавхлагыг хаалттай байлгахад тусалдаг. Загвараас хамааран хавхлагын пүрш нэг эсвэл хоёр өөр, заримдаа бүр гурван пүрштэй байж болно. Гурвалсан пүршний хийц нь ихэвчлэн өндөр түвшний найдвартай ажиллагаа шаардагддаг гүйцэтгэлийн хөдөлгүүрт байдаг.
Хавхлагын пүршний тогтоогч- Нэрнээс нь харахад пүрш тогтоогч нь пүршний байрлалыг хадгалахад тусалдаг хэсэг юм. Энэ нь пүршний дээд төгсгөлд бэхлэгддэг. Хавхлагын пүршний бэхэлгээ нь ихэвчлэн гангаар хийгдсэн байдаг.
Бэхэлгээний түгжээ- бэхэлгээний түгжээ нь пүршний бэхэлгээ ба хавхлагын үзүүрийн хооронд байрлах хэсэг юм. Пүршний даралт буюу хүч нь түгжээг бэхэлж, эд ангиудыг бүрэн бүтэн байлгахад тусалдаг.
Хавхлагын битүүмжлэл- хавхлагын иш дээр суурилуулсан бөгөөд пүршний яг доор хавхлагын битүүмжлэл нь цилиндрийн толгойру тос гоожихоос сэргийлдэг. Энэ нь тос авах болон яндангийн гарц руу орохоос сэргийлж, цилиндрийн толгойн эдгээр хэсгүүдийн зөв ажиллагааг хангана.
Хавхлагын хөтөч - хавхлагын хөтөч нь хавхлагыг чиглүүлдэг. Хавхлагын чиглүүлэгч нь ихэвчлэн төмөр эсвэл хүрэл металл хэсгүүд бөгөөд хавхлагуудын чөлөөтэй хөдөлгөөнийг зөвшөөрдөг. Удирдамжууд нь ихэвчлэн зөөврийн эд ангиуд бөгөөд угсралтын явцад цилиндрийн толгойд дарагдсан байдаг. Энэ нь цилиндрийн толгойг шинэчлэх үед тэдгээрийг солиход хялбар болгодог.
Хавхлагын үүр- энэ хэсэг нь битүүмжлэл үүсгэхийн тулд хавхлагатай холбогддог суудлыг хангадаг. Хавхлагатай хамт цилиндрийн толгойн хавхлагын үүр нь хавхлагыг нээх хүртэл шаталтын хий гарахаас сэргийлдэг. Үүр нь хатуурсан төмрийн хайлшаар хийгдсэн бөгөөд цилиндрийн толгой руу хүчээр шахагдаж, агаар үл нэвтрэх давхарга үүсгэдэг.
Пүршний үүр - зарим цилиндрийн толгой нь пүршний үүртэй байдаг. Пүршний үүр нь ихэвчлэн пүрш ба цилиндрийн толгойн гадаргуугийн хооронд байрладаг. Толгойг шахаж, тэлэх үед пүрш гэмтэхээс хамгаална. Эдгээр хэсгүүд нь ихэвчлэн хөнгөн цагаан толгойн дээр байдаг.
Хавхлага өргөгч ба рокер гар- хавхлага өргөгч нь хавхлагыг нээж, хаадаг бүрэлдэхүүн хэсэг юм. Энэ нь camshaft-ээр ажилладаг. OHC цилиндрийн толгойд өргөгч нь хавхлагыг шууд шахдаг. Түлхэгч хөдөлгүүрт ашигладаг өргөгч нь рокер гарыг ажиллуулдаг бөгөөд энэ нь эргээд хавхлагыг нээдэг. Хавхлагын өргөгчийг оролтын болон яндангийн хавхлагуудад ашигладаг.
4. Цилиндрийн толгойн шаталтын камер
Цилиндрийн толгойн эд ангиудын жагсаалтыг шаталтын камерыг дурдаагүй бол бүрэн гүйцэд хийх боломжгүй. Энэ хэсэг нь хөдөлгүүрийн гол цөм гэж хэлж болно. Цилиндрийн толгойн шаталтын камер нь тээврийн хэрэгслийг хөдөлгөх хүчийг бий болгохын тулд агаар түлшний хольцыг шатаадаг газар юм.
Шатаах камер нь янз бүрийн хэлбэр, хэмжээтэй байдаг. Энэ нь хөдөлгүүрийн төрөл, тээврийн хэрэгслийн хэрэглээнээс хамаарна. Тасалгаа нь цилиндрийн толгой, хавхлага, цилиндр ба цилиндрийн хана, холбогч саваа бүхий поршений хэсгээс бүрдэнэ.
5. Очлуур
Очлуур нь бензин хөдөлгүүрт байдаг. Тэд агаар / түлшний хольцыг асаахын тулд шаталтын камерт цахилгаан дамжуулдаг. Залгуурууд нь ихэвчлэн цилиндрийн толгой дээр бэхлэгддэг бөгөөд тэдгээрийн үзүүр нь шууд шаталтын камерт ордог. Агааргүй битүүмжлэлийг хангахын тулд оч залгуурын бэхэлгээ нь ихэвчлэн шайвтай байдаг.
6. Шатахууны форсунк
Цилиндрийн толгойн таг дээр та түлшний форсункуудыг олох болно. Эдгээр нь үндсэндээ хавхлагууд боловч электрон удирдлагатай. Дизель хөдөлгүүрт форсунк нь тарилгын шахуургын тусламжтайгаар түлшийг шатаах камер руу шууд шахдаг. Бензин хөдөлгүүрт түлшний форсункууд нь ижил үүрэг гүйцэтгэдэг шууд бус механизмыг ашигладаг.
7. Цилиндрийн толгойн camshaft
Дээд талын camshaft буюу OVC цилиндрийн толгойнууд нь camshaft-ийг байрлуулдаг. Эдгээр цилиндрийн толгойн төрлүүд дээр camshaft нь хавхлагыг нээх, хаах ажлыг цаг тухайд нь гүйцэтгэдэг. Хөдөлгүүрийн блокийн бүрэлдэхүүн хэсгүүдийн нэг болох тахир гол нь туузан дамжуулагчийг ашиглан цилиндрийн толгойг хөдөлгөдөг.
8. Цилиндрийн толгойн бусад хэсгүүд
Цилиндрийн толгойн бүрхэвч нь хөдөлгүүрийг хөргөх хөргөлтийн зам, тосолгооны зориулалттай тосыг агуулдаг. Цилиндрийн толгойн портын загвар нь толгойн загвартай адил өөр өөр байдаг. Үндсэндээ барилгын төрөл бүр нь тухайн хэсгийг аль болох үр ашигтай болгоход чиглэгддэг.
Цилиндрийн толгойн гүйцэтгэл нь цилиндрийн блокийн янз бүрийн хэсгүүдийн үйл ажиллагаанд шууд нөлөөлдөг. Цилиндрийн толгойн тагны жийргэвч мөн. Эдгээр хоёр хэсэг эвдэрсэн тохиолдолд хөдөлгүүр шаардлагатай хэмжээгээр ажиллахгүй байж болно.
Хагарал эсвэл толгойн жийргэвч нь хагарснаас болж хөргөлтийн шингэн алдагдах нь хөдөлгүүрийг хэт халахад хүргэдэг. Энэ нь шахалтын харьцааг бууруулж, машиныг өгсөх эсвэл хурдасгах үед халахад хүргэдэг.
Тиймээс толгой ба толгойн жийргэвчийг тогтмол шалгаж, гэмтсэн бол засах эсвэл солих хэрэгтэй. Мөн хавхлага, пүрш, бусад эд анги зэрэг цилиндрийн толгойн хэсгүүдийг сайтар шалгах хэргэтэй.
Дүгнэлт
Цилиндрийн толгой нь хөдөлгүүрийн ихэнх механик бүрэлдэхүүн хэсгүүдийг агуулдаг. Үүний үр дүнд энэ нь момент, ялгаруулалт, хөргөлт, тэр ч байтугай акустикийн хувьд хөдөлгүүрийн үйл ажиллагааг тодорхойлдог. Энэ нийтлэлд авч үзсэн цилиндрийн толгойн эд анги, функцүүдийн талаархи мэдээллээр та машинаа илүү сайн арчлах болно. Энэ нь эргээд хамгийн сайн ажилладаг хөдөлгүүр гэсэн үг юм.
0 Comments