АСААХ СИСТЕМ:
Энэ нийтлэлээс та асаалтын систем гэж юу болох, хэрхэн ажилладаг талаар мэдэх болно.
Асаалтын систем
Асаалтын систем нь I.C хөдөлгүүрт ашиглагддаг хамгийн чухал системүүдийн нэг юм. Хөдөлгүүр нь шахсан агаар-түлшний хольцыг асаахын тулд зарим төхөөрөмж шаарддаг.
Энэ нь цахилгаан гүйдлийг гүйдлийн залгуур руу дамжуулдаг цахилгаан системийн нэг хэсэг юм. Энэ нь агаар-түлшний хольцыг зөв цагт асаахад оч өгдөг.
Асаах систем нь очлуурт өндөр хүчдэлийн гүйдл (30,000 вольт хүртэл) үүсгэдэг. Энэ тог нь очлуурын завсарт цахилгаан оч үүсгэдэг. Шатаах камер дахь шахсан агаарын түлшний хольцыг г асаахын тулд очлуур нь оч үүсгэдэг.
Ашиглалтын бүх мөчлөгт шахалтын дээд цэгт хүрхэд оч гаргах ёстой байдаг. Өндөр хурдтай үед эсвэүл хэсэгчилсэн тохируулагчийн ажиллагааны үед их оч үүсдэг.
Асаах систем нь хөдөлгүүрийн өндөр ба бага хурдтай үед үр ашигтай ажиллах ёстой.
Батерейны асаах систем
Зураг дээр 4 цилиндртэй хөдөлгүүрийн батерейны гал асаах системийг харуулав. 12 вольтын батерейг ихэвчлэн ашигладаг. Системийн анхдагч ба хоёрдогч хэлхээнд хоёр үндсэн хэлхээ байдаг.
Эхний хэлхээнд зай, асаах ороомгийн анхдагч ороомог, конденсатор, анхдагч хэлхээний контакт таслагч байдаг. Харин гал асаах ороомог, түгээгч, оч залгуурын хоёрдогч ороомог нь хоёрдогч хэлхээг бүрдүүлдэг.
Хүчдэлийн утга нь ороомог бүрийн эргэлтийн тооноос хамаарна. Өндөр хүчдэл, 10,000-аас 20,000 вольт, дараа нь хуваарьлагч руу дамждаг.
Батерейны асаах систем нь автомашин, хөнгөн ачааны машин, автобус гэх мэт өргөн хэрэглээтэй.
Соронзон асаах систем
Соронзон асаах систем нь батерейны гал асаах системтэй адил ажиллах зарчимтай. Энэ тохиолдолд соронзон нь өөрийн генераторын үүргийг гүйцэтгэдэг тул батерей шаардлагагүй.
Энэ нь тогтмол ороомог дахь эргэдэг соронз эсвэл тогтмол соронз дахь эргэлддэг ороомогуудаас бүрдэнэ. Соронзоор үүсгэсэн гүйдэл нь индукцийн ороомог руу урсдаг бөгөөд энэ нь батерейны асаах системтэй адил ажилладаг.
Дараа нь энэ өндөр хүчдэлийн гүйдлийг хувиарлагч руу урсгадаг . Энэ төрлийн асаах системийг бага оврын хөдөлгүүрт, жишээлбэл, Скутер, Мотоцикл, жижиг моторт завины хөдөлгүүрт ашигладаг.
Цахим асаах систем
Уламжлалт цахилгаан механик асаах систем нь механик контакт таслагчийг ашигладаг. Хэдийгээр энэ нь маш энгийн боловч дараах байдлаар тодорхой хязгаарлалттай байдаг.
Механик ажиллагаатай контакт таслагч нь инерцийн нөлөөтэй байдаг. Иймээс өндөр хурдтай үед холбогдох эсвэл таслах хугацаа нь тодорхойгүй байж болно.
Илүү өндөр хурдтай үед ороомог дахь гүйдлийг хамгийн их утгад хүргэх хугацаа бага байна. Тиймээс очны хүчийг бууруулж болно.
Дээрх дутагдлуудыг арилгахын тулд орчин үеийн автомашинд электрон гал асаах системийг ашигладаг. Энэхүү электрон гал асаах систем нь цахилгаан механик системээс ялгаатай нь янз бүрийн нөхцөл, хурдаар хамгийн сайн ажилладаг.
Цахилгаан гал асаах систем нь транзистор, конденсатор, диод, резистор зэргээс бүрдэнэ. Эдгээр нь өндөр хүчдэлийн гал асаах ороомгийн анхдагч гүйдлийг хянах хүнд даацын унтраалгын үүрэг гүйцэтгэдэг.
0 Comments