ABS ажилгаа




 ABS гэж юу вэ  энэ нь хэрхэн ажилладаг вэ


Түгжихээс хамгаалах тоормосны систем буюу гулсалтын эсрэг тоормосны системийг ихэвчлэн ABS гэж товчилдог бөгөөд дугуй нь түгжигдэх (хөдөлгөөнийг зогсоох) болон хяналтгүй гулсахаас урьдчилан сэргийлэх зорилгоор моторт тээврийн хэрэгсэлд суурилуулсан дэвшилтэт тоормосны технологи юм. Энэ нь арын дугуй болон урд дугуйнд хүрдэг тоормосны хүчийг лугшилтаар хийдэг бөгөөд энэ нь мото уралдаанд түгээмэл хэрэглэгддэг арга бөгөөд тоормосны дөрөөний даралтыг хянаж, хамгийн их тоормосны хүчийг яг нэг цэгт хүргэх зорилготой юм. дугуй нь гулсахаас өмнө.


 


ABS систем нь тээврийн хэрэгслийн удирдлагыг сайжруулж, хуурай, гулгамтгай гадаргуу дээр зогсох зайг ихээхэн багасгах боловч дугуй болон замын гадаргуу хоорондын зүтгүүрийн хүч хязгаарлагдмал сул хайрга, цастай замд зогсох зайг ихээхэн нэмэгдүүлэх боломжтой.


 


ESP (Цахим тогтворжилтын хяналт) нь ABS-тэй уялдаатай ажилладаг бөгөөд урдаас хойд талын тоормосны хазайлтыг цахимаар хянаснаар замын гадаргуутай барьцалдах хүчийг хадгалах болно. ESP системийг тодорхой чадвар, хэрэгжилтээс хамааран Тоормосны хүчний хуваарилалт (EBD), зүтгүүрийн хяналтын систем (TCS), электрон тогтвортой байдлын хяналт (ESC) болон динамик зүтгүүрийн удирдлага (DTC) гэж нэрлэдэг.


ABS системийн бүрэлдэхүүн хэсгүүд

ABS системийг бүрдүүлдэг дөрвөн үндсэн бүрэлдэхүүн хэсэг байдаг; дугуйны хурд мэдрэгч, гидравлик хавхлага, насос ба ABS хянагч, үүнийг ABS модуль эсвэл ABS ECU гэж нэрлэдэг.


Дугуйны хурд мэдрэгч

Дугуйны хурд мэдрэгч нь дугуйны хурдатгал эсвэл удаашралыг тодорхойлоход ашиглагддаг. Эдгээр мэдрэгчүүд нь дугуй/дифференциалтай хамт эргэлдэж, дугуйны хурдны мэдрэгчийн эргэн тойронд соронзон орон үүсгэдэг бөгөөд энэ нь мэдрэгч дэх хүчдэлийг үүсгэдэг ABS цагираг / редуктор цагираг ашигладаг.


Гидравлик хавхлагууд

Тоормосны шугам бүрт гидравлик хавхлага байдаг бөгөөд үүнийг ABS модулаар удирддаг. Зарим тохиргоонд хавхлага гурван байрлалтай байна:


Нэгдүгээр байрлал - Хавхлага нээлттэй, тоормосны гол цилиндрийн даралт нь тоормос руу шууд дамждаг.

Хоёр дахь байрлал - хавхлага хаалттай, тоормосны шугамыг хааж, тоормосыг мастер цилиндрээс тусгаарлана. Энэ нь жолооч тоормосны дөрөө дээр илүү хүчтэй дарвал даралт цаашид нэмэгдэхээс сэргийлнэ.

Гурав дахь байрлал - хавхлага хэсэгчлэн нээгдэж, тоормосны даралтын зарим хэсгийг суллана.

Хавхлагын системтэй холбоотой ихэнх асуудал нь хавхлагууд бөглөрсөнөөс болдог. Ашиглах боломжгүй бөглөрсөн хавхлага нээх, хаах эсвэл байрлалаа өөрчлөх боломжгүй бөгөөд систем нь хавхлагуудыг тохируулах, тоормосонд нийлүүлсэн даралтыг хянах оролдлого амжилтгүй болно.


ABS насос

ABS нэгж дэх насос нь гидравлик хавхлагууд суллагдсаны дараа гидравлик тоормосны даралтын алдагдлыг сэргээхэд ашиглагддаг. Дугуйны хурд мэдрэгчээс ирсэн дохиог ABS ECU модулиар боловсруулдаг бөгөөд дугуйны гулсалт илэрсэн тохиолдолд дугуй гулсахаас сэргийлж хавхлагыг суллах дохио өгнө. Хавхлагыг суллаж, даралтыг алдсаны дараа насос нь тоормосны системд алдагдсан даралтыг сэргээхэд ашиглагддаг. ABS хянагч нь шахуургын төлөвийг тохируулж, хүссэн даралтыг хангаж, гулсалтыг багасгах болно.


ABS ECU / ABS модуль / ABS хянагч

ABS ECU гэж нэрлэгддэг ABS хянагч нь бүх дугуйны хурд мэдрэгчээс оролтын дохиог хүлээн авдаг бөгөөд нэг дугуй дээр дугуй гулссан эсэхийг тодорхойлохын тулд хүлээн авсан мэдээллийг боловсруулж чаддаг. Хэрэв дугуй эргэхийг илрүүлж, дугуй нь зүтгүүрээ алдсан бол хянагч тоормосны хүчийг (EBD) хязгаарлаж, гидравлик тоормосны хавхлагыг асаах, унтраах дохиог илгээнэ.


ABS ECU / ABS модуль / ABS хянагч

ABS ECU гэж нэрлэгддэг ABS хянагч нь бүх дугуйны хурд мэдрэгчээс оролтын дохиог хүлээн авдаг бөгөөд нэг дугуй дээр дугуй гулссан эсэхийг тодорхойлохын тулд хүлээн авсан мэдээллийг тайлбарлаж чаддаг. Хэрэв дугуй эргэхийг илрүүлж, дугуй нь зүтгүүрээ алдсан бол хянагч тоормосны хүчийг (EBD) хязгаарлаж, гидравлик тоормосны хавхлагыг асаах, унтраах дохиог илгээнэ.


 


ABS насос доголдсоны шинж тэмдэг

Аз болоход, таны ABS насос доголдсон эсэхийг илрүүлэх шинж тэмдгүүд байдаг.


 


ABS анхааруулах гэрэл эсвэл хөдөлгүүрийн гэрэл: Энэ бол таны насостой холбоотой асуудал байгаагийн хамгийн түгээмэл шинж тэмдэг юм. Хэрэв жолоочийн хяналтын самбар дээр ABS улбар шар гэрэл ассан бол танд шийдвэрлэх шаардлагатай асуудал байна. Хэрэв та хуучин тээврийн хэрэгсэл эзэмшдэг бол ABS системд асуудал гарч болзошгүйг анхааруулахын тулд шалгах хөдөлгүүрийн гэрэл асч магадгүй юм.


 


Хариу өгөхгүй тоормосны дөрөө: Хэрэв таны тоормосны дөрөө өмнөх шигээ хариу үйлдэл үзүүлэхгүй эсвэл дарахад удаан хугацаа шаардагддаг бол энэ нь таны насостой холбоотой асуудал байгааг илтгэнэ. Таны тоормосны дөрөө бүрэн хариу үйлдэл үзүүлэхгүй болтол нь орхиж болохгүй, учир нь энэ нь өөртөө болон бусад замын хөдөлгөөнд оролцогчдод аюул учруулах болно.


 


Хүчээр тоормослох: Та тоормосны дөрөө дээр хөлөө тавихад ердийнхөөс илүү их хүч шаардагддаг, эсвэл та машинаа зогсоох гэж оролдох үед хөнгөн тоормосны маневр ажиллахаа больсон байж магадгүй. Хатуу тоормосны дөрөөтэй байх нь аюулгүй жолоодоход хангалтгүй бөгөөд даралт мэдрэгч эвдэрсэн байж болзошгүй тул таны тоормосны зайд нөлөөлнө.


 


Тоормос түгжигдэх: Хэрэв таныг хэвийн жолоодож байх үед таны тоормос түгжигдэж байвал ABS насостой холбоотой асуудал байна гэсэн үг. Учир нь бидний өмнө дурьдсанчлан энэ нь таны тоормос түгжигдэхээс сэргийлж, дугуй болон газрын хооронд хангалттай зүтгүүрийг бий болгох зорилготой юм.


 


Энэ асуудалтай тулгарвал, ялангуяа хачирхалтай товших чимээ сонсогдож эхэлбэл та тэр даруй мэргэжлийн засварчинд үзүүлэх хэрэгтэй.


 


Хурд хэмжигч: Ховор тохиолдолд хурд хэмжигч таныг 0 миль/цаг хурдалж байгааг харуулах эсвэл жолоо барьж байх үед буруу хурдыг харуулах болно. Ихэвчлэн энэ асуудал хөдөлгүүрийг асаахад хөдөлгүүрийн шалгах гэрэл эсвэл ABS гэрэл асдаг. Гэсэн хэдий ч, хэрэв танд ийм асуудал тулгараад, хяналтын самбар дээр гэрэл асахгүй бол та машинаа мэргэжлийн хүнээр шалгуулах хэрэгтэй.


 


ABS насос + ABS ECU / модуль нь маш түгээмэл эвдэрсэн хэсэг 

Post a Comment

0 Comments