Түлшний систем гэж юу вэ? – Бүрэлдэхүүн хэсэг болон ажиллагаа
Түлшний систем нь түлшний сав, шахуурга, шүүлтүүр, шахах цорго буюу карбюратороос бүрдэх ба шаардлагатай бол хөдөлгүүрт түлш нийлүүлэх үүрэгтэй. Тээврийн хэрэгслийн хүлээгдэж буй гүйцэтгэл, найдвартай байдалд хүрэхийн тулд эд анги бүр зөв ажиллах ёстой.
Миний машины түлшний систем хэрхэн ажилладаг вэ?
Шахуурга нь түлшийг түлшний шугамаар шахдаг бөгөөд энэ нь түлшийг савнаас хөдөлгүүр рүү хүргэдэг. Шатахууны шугам нь удаан эдэлгээтэй металл, хуванцар материалаар хийгдсэн бөгөөд тээврийн хэрэгслийн шалан дор, эмзэг газар байгаа мэт боловч цаг агаар, замын нөхцөл байдал, дулааны нөлөөнд өртөхгүй газарт байрлуулна.
Хөдөлгүүрт орж буй түлш нь цэвэр, шороо, тоосонцоргүй байх ёстой. Хог хаягдлыг хөдөлгүүрт оруулахгүйн тулд түлшний шүүлтүүр нь шороо, хог хаягдлыг шүүдэг. Түлшний шүүлтүүр бөглөрсөн эсвэл бохирдсон нь таны хөдөлгүүрт хортой тоосонцор орж, бүх төрлийн гэмтэл учруулахаас сэргийлж чадахгүй.
Түлш нь түлшний шүүлтүүрийг өнгөрсний дараа хөдөлгүүрт хүрч, түлшний форсункаар дамжин шатаах камерт орж шатдаг.
Машин дахь түлшний системийн хэсгүүд
Машины түлшний систем нь энэ бүх үйл явцыг жигд явуулахын тулд хэд хэдэн өөр бүрэлдэхүүн хэсгүүдээс бүрддэг. Шатахууны насос, түлшний сав, түлшний шугам, түлшний шүүлтүүр, түлшний форсунк, карбюратор зэрэгээс бүрддэг.
Хэрэв эдгээр бүрэлдэхүүн хэсгүүдийн зөвхөн нэг нь эвдэрсэн бол энэ нь түлш дамжуулах үйл явцад саад учруулж болзошгүй юм. Дараа нь таны хөдөлгүүр огт ажиллахгүй, эсвэл доголдолтой ажиллах болно. Машины түлшний системийн бүрэлдэхүүн хэсгүүдийн жагсаалтыг доор харуулав.
Түлшний насос: Түлшний савны дотор түлшний насос гэж нэрлэгддэг эд анги байдаг. машинуудад насос нь ихэвчлэн түлшний саванд байдаг. . Мөн мотортой шууд холбогдож болно. Шатахууны насосны үүрэг бол хөдөлгүүрт түлш шахах явдал юм. Хэрэв насос нь түлшний саванд байгаа бол та машины зайгаар ажилладаг цахилгаан насостой байх магадлалтай. Үгүй бол хөдөлгүүрийн хөдөлгөөнөөс эргэлт авдаг насос байдаг
Түлшний сав: Таныг машиндаа түлш шахах үед түлш шатахууны саванд ордог. Энэ нь таны түлшийг шатаах камерт шахахаас өмнө хадгалдаг газар юм.
Түлшний шүүлтүүр: Хөдөлгүүр хэвийн ажиллаж, жигд ажиллахын тулд цэвэр түлштэй байх ёстой. Түлшний шүүлтүүр нь ихэвчлэн түлшний насосны өмнө эсвэл дараа нь байрладаг. Шатахууны савнаас түлшийг шахаж гаргахад түлш хөдөлгүүрт орохоос өмнө түүнд агуулагдах бүх жижиг тоосонцор, хольцуудыг шүүлтүүрээр шүүдэг.
Түлшний форсунк: Орчин үеийн автомашины түлшний форсункийг цахилгаан мэдрэгч, компьютерээр удирддаг. Дөрөөг гишгэх бүрт жижиг цахилгаан хавхлага нээгдэж, дотоод шаталтын камерт түлш оруулах дохио өгдөг. Хүсэлт дууссаны дараа хавхлагыг хаах дохио өгдөг. Энэ хавхлага нь үндсэндээ тээврийн хэрэгслийн түлшний форсунк юм.
Карбюратор (хуучин машин): Таны мэдэж байгаагаар дотоод шаталтат хөдөлгүүр нь асаахаас өмнө агаар, түлшний хольцыг шаарддаг. Хуучин түлш шахдаггүй машинуудад карбюратор нь түлш, агаарыг холих үүрэгтэй бүрэлдэхүүн хэсэг юм. Холимог үүссэний дараа шаталтын камер руу илгээгдэж гал авалцдаг.
Түлшний шугам: Түлшний системд бүх төрлийн түлшний шугам байдаг. Түлшний шугам нь түлшийг нэг бүрэлдэхүүн хэсгээс нөгөө рүү урсгах боломжийг олгодог. Жишээлбэл, тэд түлшийг түлшний савнаас карбюратор руу тээвэрлэдэг.
Машинд янз бүрийн төрлийн түлш шахах системүүд
Ерөнхийдөө машинд 4 төрлийн түлш шахах систем байдаг
1. Нэг цэгт эсвэл тохируулагч биетэй тарилга
Нэг цэгийн түлш шахах систем нь олон цэгт түлш шахах систем бий болохоос өмнө энгийн карбюраторыг орлуулж сайн ажилласан. Эдгээр нь олон цэгийн нэгжүүд шиг нарийвчлалтай биш байсан ч карбюратороос илүү үр ашигтай байсан. Түүнчлэн, тэд бүр бага засвар үйлчилгээ шаарддаг байсан бөгөөд засвар үйлчилгээ хийхэд илүү хялбар байсан.
2. Порт эсвэл олон цэгийн түлш шахах
Өнөө үед түлш шахах системүүдийн нийтлэг төрөл бол цилиндр бүрт тусдаа форсунк цорго санал болгодог Multipoint Fuel Injection System юм. Энэ нь оролтын порт бүрийн гадна талд байрладаг бөгөөд үүнийг заримдаа порт шахах систем гэж нэрлэдэг.
Түлшний уур нь оролтын нүхний ойролцоо байх нь цилиндрт бүрэн шингэж, шаталтыг сайжруулдаг. MPFI системийн хамгийн том давуу тал нь карбюратор эсвэл нэг цэгийн түлш шахахтай харьцуулахад түлшийг илүү үр ашигтайгаар зохицуулдаг явдал юм. Мөн энэ систем нь оролтын коллекторт түлшний конденсац үүсэх боломжийг багасгадаг.
3. Шатахууны дараалсан шахалт
Дараалсан түлш шахах системийг дараалсан порт түлш шахах систем (SPFI) эсвэл бүр хугацаатай шахах систем гэж нэрлэдэг. Олон цэгт түлш шахах болон дараалсан түлш шахах хоёрын хамгийн том ялгаа нь эхнийх нь бүх форсункууд түлшийг нэгэн зэрэг цацдаг бөгөөд энэ нь хөдөлгүүр сул зогсох үед түлш ихэвчлэн портод 150 миллисекундээс илүү байдаг гэсэн үг юм.
Хэдийгээр энэ нь тийм ч их цаг хугацаа биш мэт санагдаж болох ч үр ашгийг бууруулахад хангалттай хугацаа юм. Дараалсан түлш шахах системд цорго бүр түлшийг бие даан цацдаг. Үндсэндээ тэд түлшийг оролтын хавхлага нээгдэхээс өмнөхөн шүршиж, түлш нь удаан хугацаагаар зогсох шаардлагагүй гэсэн үг юм. Үүний үр дүнд үр ашиг сайжирч, утаа багасдаг.
4. Шууд тарилга
Энэ системд түлшийг хавхлагын дараа шаталтын камерт шууд цацдаг. Энэ систем нь ихэвчлэн дизель хөдөлгүүрт байдаг боловч сүүлийн үед бензин хөдөлгүүрт ч үүнийг хийж эхэлсэн.
Жишээлбэл, Hyundai Venue-ийн 1.0 литрийн турбо бензин хөдөлгүүр нь шууд шахах бөгөөд "GDI" гэж худалдаалагддаг. Энэ зохицуулалтаар түлшний зохицуулалт, түүнийг цацах хугацааг бусад тарилгын системээс илүү сайн хэмждэг. .
0 Comments