АВТО МАШИНЫГ БҮРДҮҮЛЭГЧ СИСТЕМ ГЭЖ ЮУ ВЭ.
Орчин үеийн тээврийн хэрэгсэл нь эцсийн бүтээгдэхүүн болох "Машин" болохын тулд хамтдаа ажилладаг олон төрлийн эд анги, бүрэлдэхүүн хэсгүүдээс бүрддэг. Эдгээр эд анги, эд ангиудыг янз бүрийн ажлыг гүйцэтгэхийн тулд бүлгүүдээр угсардаг. Эдгээр бүлгийг систем гэж нэрлэдэг.
Орчин үеийн тээврийн хэрэгслийг бүрдүүлдэг олон систем байдаг бөгөөд зарим нь илүү том, заримдаа илүү төвөгтэй ажлыг гүйцэтгэхийн тулд бусадтай хамтран ажилладаг бол зарим нь бие даасан ажлыг гүйцэтгэхийн тулд бие даан ажилладаг. Орчин үеийн тээврийн хэрэгслийг бүрдүүлдэг гол системүүдийн жагсаалтыг доор харуулав.
Хөдөлгүүр - тосолгооны болон хөргөлтийг багтаасан.
Түлшний систем - ууршилтын ялгаруулалтыг багтаасан.
Асаалтын систем
Цахилгааны систем - эхлүүлэх, цэнэглэх зэрэг.
Яндангийн систем - утааны хяналтыг оруулаад.
Дамжуулах систем
Явах анги ба жолоодлогын систем
Тоормосны систем
Арам ба их бие
Нэмэлт хязгаарлалтын систем (суудлын бүс, аюулгүйн дэр), Уур амьсгалын хяналтын систем (зорчигчдод ая тухтай явахад зориулагдсан) болон хүн бүрийн дуртай дууны систем зэрэг орчин үеийн тээврийн хэрэгсэлд хувь нэмрээ оруулж буй бусад олон системүүд байдаг.
Сүүлийн 100 жилийн хугацаанд олон өөрчлөлт, дэвшил гарсан боловч эдгээр есөн (9) систем нь тээврийн хэрэгслийн хувьсал, үйл ажиллагаанд ихэнх цаг хугацаанд шингэсэн байдаг.
ХӨДӨЛГҮҮР
Хөдөлгүүр нь тээврийн хэрэгслийн эрчим хүчний гол эх үүсвэр юм. Энд химийн энерги механик энерги болж хувирдаг. Хамгийн алдартай хөдөлгүүрийг дотоод шаталтын хөдөлгүүр гэж нэрлэдэг.
Энэхүү хөдөлгүүр нь хэд хэдэн бүлүүр, холбогч саваа жолоодохын тулд агаар/түлшний хольцыг дотроо шатаадаг бөгөөд энэ нь эргээд тахир голыг эргүүлж, тээврийн хэрэгсэл болон бусад эд ангиудыг жолоодох тасралтгүй эргэлтийг бий болгодог.
Хөдөлгүүр нь тосолгооны систем, хөргөлтийн систем зэрэг бусад системийг багтаасан бөгөөд бүгд хамтдаа үр дүнтэй ажилладаг. Хөргөлтийн систем нь хөдөлгүүрийг хамгийн тохиромжтой температурт байлгадаг бол тосолгооны систем нь удаан эдэлгээтэй байхын тулд бүх хөдөлж буй хэсгүүдийг сайтар тослох боломжийг олгодог.
ТҮЛШИЙН СИСТЕМ
Түлшний системийн үүрэг бол түлшийг хадгалах, хөдөлгүүрт нийлүүлэх явдал юм. Тээврийн хэрэгслийн анхны түлшний системүүд нь механик түлшний насос, карбюратор ашиглан түлшийг агаартай холих, атомжуулах замаар түлш нийлүүлдэг бүрэн механик системүүд байв. Өнөөдөр ихэнх систем нь цахим удирдлагатай ба/эсвэл хянагддаг.
Түлшний системд агаар мандалд гарах түүхий түлшний уурыг хадгалж, хэвийн ажиллагааны нөхцөлд хөдөлгүүрт шингээж, шатаадаг Ууршуулагч ялгаруулалтын системийг багтааж болно.
АСААХ СИСТЕМ
Асаах систем нь хөдөлгүүрийн доторх агаар/түлшний хольцыг шатаахад шаардлагатай очийг өгдөг. Хамгийн бага түлшээр хамгийн их морины хүчийг гаргаж, хамгийн бага хорт утаа ялгаруулахын тулд очыг янз бүрийн цилиндрт зөв цаг хугацаа, дарааллаар нь өгөх ёстой.
ЦАХИЛГААН СИСТЕМ
Цахилгааны систем нь тээврийн хэрэгслийн гэрэлтүүлгийн систем гэх мэт олон цахилгаан эд ангиудыг ажиллуулахад шаардлагатай хүчдэлийг хангадаг. Цахилгааны системийн эрчим хүчний гол эх үүсвэр нь зай юм. Цахилгааны системд мөн асаах систем болон цэнэглэх систем орно.
Хөдөлгүүрийг асаах систем нь өндөр гаралттай цахилгаан моторыг ашигладаг бөгөөд хөдөлгүүрийг түлш болон асаах системийг хангалттай хурдан эргүүлдэг. Цэнэглэх систем нь генератор гэж нэрлэгддэг том батерейны цэнэглэгчээс бүрддэг бөгөөд энэ нь хөтөч бүсийг ашиглан хөдөлгүүрээс тэжээгддэг.
яндангийн систем
Яндангийн систем нь шатсан утааг зорчигчийн тасалгаанаас аюулгүй, чимээгүйхэн хөдөлгөдөг. Яндангийн систем нь шатсан хийнүүдийг хооронд нь холбож, машины арын хоолой руу чиглүүлдэг хэд хэдэн хоолойноос бүрдэнэ. Энэ систем нь мөн хөдөлгүүрээс гарах шатаагүй хий нь яндангийн системээс гарахын өмнө шатдаг катализаторын тусламжтайгаар ялгарлын хяналтыг бий болгодог.
Хурд дамжуулах
Хурд дамжуулагчн хөдөлгүүрийн хүчийг хөтлөгч дугуй руу дамжуулдаг. Хурд дамжуулагч, хөтөч босоо ам болон бусад янз бүрийн хэсгүүдийг агуулдаг. Авцуулах (гарын авлага) эсвэл эргүүлэх момент хувиргагч (автомат хурдны хайрцаг) нь хөтчийг хөдөлгүүрээс салгах боломжийг олгодог бөгөөд ингэснээр хөдөлгүүрийг зогсоохгүйгээр тээврийн хэрэгслийг зогсооно.
ЯВАХ АНГИ БОЛОН ЖОЛООДОХ СИСТЕМ
Явах анги ба жолоодлогын систем нь тээврийн хэрэгслийг аюулгүй удирдах боломжийг олгосон. Явах анги систем нь тээврийн хэрэгслийн ихэнх хэсгийг аливаа замын цочролоос тусгаарлаж, шулуун болон эргэх үед тээврийн хэрэгслийг тогтвортой байлгах зорилготой юм. Жолооны систем нь жолоодлогын хувьд хамгийн бага хүчин чармайлтаар тээврийн хэрэгслийн чиглэлийг хянах боломжийг олгох зорилготой юм.
ТОРОМОЗЫН СИСТЕМ
Тоормосны систем нь тээврийн хэрэгслийг аюулгүйгээр зогсоох боломжийг олгодог. Тоормосны систем нь механик болон гидравлик системийг агуулдаг. Гидравлик тоормосны систем нь үндсэн тоормосны систем бөгөөд механик тоормосны системийг ихэвчлэн нэмэлт систем болон онцгой байдлын үед ашигладаг. Ихэнх орчин үеийн тоормосны системүүд нь "хүчний тоормос" гэж нэрлэгддэг тоормосны тусламжийн зарим хэлбэрийг агуулдаг.
АРАМ БА БИЕ
Арам болон их бие нь тээврийн хэрэгслийг барих суурийг бүрдүүлдэг. Уламжлал ёсоор их бие, арамыг тусад нь барьж, дараа нь угсралтын дараагийн үе шатанд нэгтгэдэг. Өнөөгийн автомашинууд жингээ багасгаж, зорчигчдын аюулгүй байдал, тав тухыг нэмэгдүүлэхийн тулд их бие, арамыг хамтад нь бүтээдэг нэгдмэл биетэй.
0 Comments