Яндангийн систем

 Яндангийн систем | Бүрэлдэхүүн хэсгүүд ба тэдгээрийн чиг үүрэг


Яндангийн систем нь цилиндрт гарч буй хийг цуглуулж, хортой бодисыг зайлуулж, дуу чимээний түвшинг бууруулж, яндангаас гарах утааг зорчигчдоос зайдуу тээврийн хэрэгслийн тохиромжтой цэгт байрлуулсан байна.


ЯДАНГИЙН СИСТЕМИЙН ҮЙЛ АЖИЛЛАГАА:

Яндангийн систем нь цилиндрээс ялгарах хийг цуглуулж, хортой бодисыг зайлуулж, дуу чимээний түвшинг бууруулж, яндангаас гарах утааг зорчигчдоос зайдуу тээврийн хэрэгслийн тохиромжтой цэгт байрлуулсан  гаргадаг. Яндангийн систем нь хөдөлгүүрээс хамааран нэг эсвэл хоёр сувагтай байж болно. Яндангийн эсрэг даралт нь хөдөлгүүрийн гүйцэтгэлд аль болох бага нөлөөлөхийн тулд урсгалын эсэргүүцлийг сонгох ёстой. Яндангийн системийг төгс ажиллуулахын тулд түүнийг бүхэлд нь харж, зохих ёсоор нь хөгжүүлэх ёстой. Энэ нь түүний бүрэлдэхүүн хэсгүүдийг тухайн тээврийн хэрэгсэл, хөдөлгүүртэй уялдуулан дизайны инженерүүд зохицуулах ёстой гэсэн үг юм.


Яндангийн систем нь гүйцэтгэх ёстой бүх нарийн төвөгтэй функцээс гадна маш их ачаалалтай байдаг. Цилиндр дэх түлш-агаарын хольцыг 2400 ° C хүртэл температурт огцом халаана. Энэ нь яндангийн систем рүү дуунаас хэтэрсэн хурдтайгаар орохдог. Энэ чимээ шуугианы түвшин нь дэлбэрэлтэй төстэй байдаг Хөдөлгүүрийн яндангийн хавхлагаас яндангийн системийн төгсгөл хүртэл 50 дБ(А).

Яндангийн систем нь температур, даралтын дарамтаас гадна хөдөлгүүр, их биеийн чичиргээ, зорчих хэсгийн чичиргээ, чичиргээг даван туулах ёстой. Яндангийн систем нь дотроос халуун хий, хүчил, гаднаас чийг, цацсан ус, давстай ус зэрэг зэврэлтийг эсэргүүцэх ёстой. Мөн түлшинд агуулагдах хүхэр, хар тугалга зэрэгийг катализатор цэвэрлэх хэрэгтэй.


яндангийн СИСТЕМИЙН БҮРДЭЛТҮҮД

1. Яндангийн коллектор:


Яндангийн коллектор нь цилиндрийн толгойд наалдаж, цилиндр бүрийн янданг авч нэг хоолойд нэгтгэдэг. Коллектор ган, хөнгөн цагаан, зэвэрдэггүй ган, эсвэл ихэвчлэн цутгамал төмрөөр хийгдсэн байж болно.

2. Хүчилтөрөгч мэдрэгч:


Орчин үеийн бүх түлш шахдаг машинууд яндан дахь хүчилтөрөгчийн хэмжээг хэмжихийн тулд хүчилтөрөгчийн мэдрэгч ашигладаг. Үүнээс компьютер нь түлшний хамгийн их хэмнэлттэй зөв хольцыг олж авахын тулд түлш нэмэх эсвэл хасах боломжтой. Хүчилтөрөгчийн мэдрэгчийг яндангийн коллектор хоолойд эсвэл түүний ойролцоо яндангийн хоолойд суурилуулсан байдаг.


3. Каталитик хувиргагч:


Энэхүү дуу намсгагчтай адил хэсэг нь хортой нүүрстөрөгчийн дутуу исэл, нүүрсустөрөгчийг усны уур, нүүрстөрөгчийн давхар исэл болгон хувиргадаг. Зарим хувиргагч нь хортой азотын ислийг бууруулдаг. Хөрвүүлэгч нь яндангийн коллектор хоолой ба дуу намсгагчийн хооронд суурилагдсан.

Сонгомол катализаторын бууралт (SCR)

Энэхүү технологи нь дизель хөдөлгүүрээс үүссэн аюултай NOx ялгаруулалтыг азот болон ус болгон задлахад аммиакийг ашигладаг. Автомашины хэрэглээнд SCR нь аммиакийг мочевин уусмалаар дамжуулдаг - Дизель яндангийн шингэн (DEF) - үүнийг дэвшилтэт тарилгын системээр яндангийн урсгал руу цацаж, дараа нь тусгай катализатор дээр аммиак болгон хувиргадаг.


SCR нь хүнд даацын ачааны машины 2010 оны утааны стандартыг хангахын тулд ихэнх ачааны машин, хөдөлгүүр үйлдвэрлэгчдийн сонгосон технологи юм.


Байгаль орчныг хамгаалахаас гадна тээврийн хэрэгслийн эзэмшигчдэд зориулсан SCR-ийн хамгийн том ашиг бол түлшний хэмнэлт юм. SCR нь яндангийн яндангийн ялгаруулалтыг зохицуулдаг тул инженерүүд хөдөлгүүрийг илүү эргүүлэх моментоор хангаж, түлшний зарцуулалтыг бууруулах боломжтой.


4. Дуу намсгагч:


Дотоод шаталтат хөдөлгүүр бүр цилиндрээс хийн ялгаралтын улмаас "яндангийн дуу чимээ" үүсгэдэг. Яндангийн хийн урсгалын дууны энергийг багасгах замаар энэ дуу чимээг дарах хэрэгтэй. Энд хоёр үндсэн сонголт байна: Дуу намсгагч дахь дууг шингээх, тусгах. Эдгээр хоёр зарчмыг ерөнхийдөө нэг дуу намсгагч дээр нэгтгэдэг. Яндангийн камер ба яндангийн хаалтууд нь гаралтын дуу чимээнээс ялангуяа хүсээгүй давтамжийг арилгахад ашиглаж болох дуу шингээх, дууг өөрчлөх  элементүүд юм. Каталитик хувиргагч нь дуу шингээх нөлөөтэй байдаг.


Яндангийн систем нь өөрөө чичиргээнд өртдөг систем бөгөөд энэ нь машины биеээр дамждаг  давтамж, чичиргээний тусламжтайгаар дуу чимээ үүсгэдэг. Тиймээс энд бүхэл бүтэн системийг сайтар зохицуулах шаардлагатай байна. Үүнд яндангийн системийн бие даасан элементүүдийн дизайн, байршил, тэдгээрийн уян хатан бэхэлгээ орно.


 Шаталтын процесс нь маш их дуу чимээ үүсгэдэг . Ихэнх дуу намсгагч нь  энергийг сарниулж, дуу чимээг намжаахын тулд хаалт ашигладаг. Зарим дуу намсгагч нь хий урсах үед дууны энергийг шингээдэг материал ашигладаг.


5. Резонатор


Дуу намсгагч нь хөдөлгүүрийн бүх дууг үргэлж намжааж чадахгүй. Олон яндангийн системд мини дуу намсгагчтай адил резонатор байдаг. Эдгээр нь ихэвчлэн дуу чимээ дарах материалаар дүүрсэн шулуун хоолой юм. Резонатор нь яндангийн систем дэх дуу намсгагчийн өмнө эсвэл дараа байж болно.


6. Яндангийн хоолой:


Дээр дурдсан бүх хэсгүүдийн дунд яндангийн хоолой байдаг бөгөөд энэ нь хийг хоолойгоор дамжуулдаг. Яндангийн хоолой нь ихэвчлэн гангаар хийгдсэн байдаг боловч зэвэрдэггүй ган  эсвэл хөнгөн цагаан ган хоолой байж болно. Хөнгөн цагаан ган нь энгийн гангаас илүү зэврэлтэнд тэсвэртэй боловч зэвэрдэггүй гангаас сайн биш юм. Гэсэн хэдий ч энэ нь зэвэрдэггүй гангаас хамаагүй хямд юм.



Post a Comment

0 Comments