Хөдөлгүүрийн блок гэж юу вэ?
Хөдөлгүүрийн блокийн үндэс
Хөдөлгүүрийн блокийн үндсэн ойлголтуудад орцгооё! Хөдөлгүүрүүд нь дээд зэргийн нарийвчлалтайгаар бүтээгдсэн автомашины салшгүй хэсэг.
Хөдөлгүүр эсвэл цилиндрийн блокийн энгийн тодорхойлолтоос эхэлцгээе.
Хөдөлгүүрийн блокийн тодорхойлолт
Хөдөлгүүрийн блок эсвэл цилиндрийн блок нь хөдөлгүүрийн гол үүрэг гүйцэтгэдэг. Үүнд хөдөлгүүрийг илүү үр ашигтай ажиллуулахад туслах ихэнх бүрэлдэхүүн хэсгүүдийг байрлуулсан болно.
Эдгээр бүрэлдэхүүн хэсгүүд нь маш чухал бөгөөд хөдөлгүүрийг зөв ажиллуулахад тусалдаг. Энэ блок нь V8 эсвэл V16 гэх мэт "V" хэлбэртэй эсвэл хэвтээ байрлалтай байна. Цилиндрийн тоо 1-аас 16 хүртэл байж болно.
Хөдөлгүүрт олон тооны нийтлэг эд ангиуд байдаг, тухайлбал camshaft, поршен, гинж гэх мэт.
Орчин үеийн хөдөлгүүрүүд нь нэлээд төвөгтэй бөгөөд хөдөлгүүрийн блок дотор байрладаг харьцангуй олон хэсгүүдийг агуулдаг.
Энэ нь хөдөлгүүрийн нийт жингийн 20-25% -ийг эзэлдэг бүрэлдэхүүн хэсэг юм.
Технологийн хөгжил, тасралтгүй дэвшлийн ачаар хөдөлгүүрийн блокуудын жинг бууруулах боломжтой болж байна.
Хөдөлгүүрийн блокийн үйл ажиллагаа
Хөдөлгүүрийн блокуудын хамгийн чухал хэсэг бол TDC буюу дээд үхлийн цэг гэж нэрлэгддэг гилзийн оройн хэсэг юм. TDC-ийн элэгдлийн магадлалтай шалтгаан нь тухайн цэгт тосон давхарга хангалтгүй байгаатай холбоотой юм.
Энэ нь поршений тасралтгүй хөдөлгөөнөөс болж түүний явах зайтай холбоотой зураас үүсдэг.
Хөдөлгүүрийн цилиндрийн үндсэн шалгалт бол үйл ажиллагааны явцад поршений шулуун, дугуй байдлыг шалгах явдал юм.
Даралтыг барих нь хөдөлгүүрийн блокийн чухал үүрэг юм.
Энэ нь хөдөлгүүрт дулааныг тасралтгүй үйлдвэрлэдэг бөгөөд энэ нь хамгийн оновчтой хөргөлтийн төхөөрөмж шаарддаг.
Хөдөлгүүрийн блокийн хэсгүүд
Хөдөлгүүрийн блокуудын олон бүрэлдэхүүн хэсгүүд нь түүнийг үр дүнтэй ажиллуулах боломжийг олгодог. Эдгээр бүрэлдэхүүн хэсгүүдийн үйл ажиллагаа нь нэлээд үр дүнтэй бөгөөд эдгээр нь цилиндр эсвэл хөдөлгүүрийн блокуудыг бүхэлд нь ажиллагаатай болгодог.
Энд бид тус бүрийг товч тайлбарлав:
Тахир голын үүр
Энэ бол хөдөлгүүр эсвэл цилиндрийн блокны доор байрлах тахир голын сууц юм.
Цилиндрүүд
Эдгээр нь поршений хөдөлгөөн явагддаг хөдөлгүүрийн блокуудын гол хэсэг юм.
Тосолгооны зориулалттай нүх
Эдгээр нь хөдөлгүүрийн тосолгоонд голчлон тусалдаг хөдөлгүүрийн блокийн чухал бүрэлдэхүүн хэсгүүдийн нэг юм; Энэ хэсэгийн тусламжтайгаар тос нь тахир гол болон цилиндрийн толгой руу шилждэг.
Блокын хөргөлтйин таг
Энэ бүрэлдэхүүн хэсэг нь хөргөлтийн сувгийн доод хэсэгт байрлах цилиндрийн блокны таг үүрэг гүйцэтгэдэг.
Усны насос суурилуулах хэсэг
Усны шахуурга нь цилиндр эсвэл хөдөлгүүрийн блокны хажуу талд, хөргөлтийн шингэн эсвэл тосолгооны материалтай хослуулсан байдаг.
Тосны шүүлтүүр
Тосны шүүлтүүр нь хөдөлгүүрийн блокийн доор эсвэл цилиндрийн блокийн хажуу талд байрладаг бүрэлдэхүүн хэсгүүд юм. Тосны шүүлтүүрийн гол үүрэг бол тосолгооны материалыг бохирдуулахаас урьдчилан сэргийлэх явдал юм.
Эдгээр нь хамгийн тохиромжтой хөдөлгүүрийн блокуудад түгээмэл байдаг хэсгүүд юм. Эдгээр хэсгүүдгүйгээр бид цилиндр эсвэл хөдөлгүүрийн блокийн бүтцийг төсөөлөхийн аргагүй юм. Гэсэн хэдий ч орчин үеийн хөдөлгүүрийн блокуудад илүү үр дүнтэй болгохын тулд зарим нэмэлт хэсгүүдийг нэмдэг.
Хөдөлгүүр эсвэл цилиндрийн блокуудын төрлүүд
Хөдөлгүүр эсвэл цилиндрийн блокуудыг хөдөлгүүрийн цилиндрийн хэмжээнээс хамааран хуваана. Хөдөлгүүр эсвэл цилиндрийн блокийн үндсэн гурван төрлийг доор харуулав.
Хөдөлгүүрийн блокуудыг хөдөлгүүрийн цилиндрийн хэмжээгээр ангилдаг.
Шугаман цилиндр блокууд
V хэлбэрийн хөдөлгүүрийн цилиндрийн блокууд
Хэвтээ хөдөлгүүр эсвэл боксер хөдөлгүүрийн цилиндрийн блокууд
Шугаман цилиндр блокууд
Дотор цилиндрийн блокууд нь цилиндрийг цувралаар байрлуулсан цилиндрийн блокуудын төрөл юм. Энэ төрлийн блокуудад цилиндрийг нэг мөрөнд ажиллуулахаар зохион байгуулдаг.
хөдөлгүүрийн блок төрлийн цилиндр цилиндр
Хөдөлгүүрийн блок хэлбэрийн доторлогоотой цилиндр Зураг:
Энэ нь тээврийн хэрэгслийн хөдөлгөөнийг нэлээд жигд болгодог блокуудын нэг юм. Минутанд өндөр эргэлт хийх шаардлагатай бол эдгээр блокуудыг ашигладаг.
V хэлбэрийн хөдөлгүүрийн цилиндрийн блокууд
V-хөдөлгүүрүүд нь орчин үеийн хөдөлгүүрүүд бөгөөд эдгээрийг одоо өргөнөөр ашиглаж байна. Хөдөлгүүрийн блокууд эсвэл цилиндрүүд нь хоёр эгнээнд байрладаг.
Босоо хөдөлгүүрийн блокийн давуу тал нь V хөдөлгүүртэй харьцуулахад
Босоо хөдөлгүүрийн үндсэн хязгаарлалт нь энэ юм. Бүх цилиндрийг дараалан байрлуулсан тул шугаман хөдөлгүүрүүд энгийн зохион байгуулалттай байдаг. Босоо хөдөлгүүр нь үйлдвэрлэлийн хэтийн төлөвөөс харахад илүү хэмнэлттэй бөгөөд засвар үйлчилгээ хийхэд хялбар байдаг. Зай дутагдалтай байгаа нь илүү том хөдөлгүүрийг суурилуулахад хэцүү болгодог. Ийм учраас шугаман хөдөлгүүрүүд ихэвчлэн дөрөв цилиндртэй, дээд тал нь найман цилиндртэй байдаг.
V хөдөлгүүр
Эсрэг жин нь V хөдөлгүүрийн ажиллагааг тэнцвэржүүлж, нарийн төвөгтэй байдлыг нэмэгдүүлдэг. Энэ нь уртаашаа бага зай эзэлдэг бөгөөд илүү олон цилиндр нэмэх боломжийг олгодог.
V хөдөлгүүр нь богино боловч том хэмжээтэй тул турбо горим гэх мэт дагалдах хэрэгслийн хажуу тал дээр бага зайтай. V хөдөлгүүр нь цилиндрийн хоёр банктай тул илүү урт гинж гэх мэт үйлдвэрлэлийн хэсгүүдийг шаарддаг. Өндөр өртөг нь үйлдвэрлэл, засвар үйлчилгээтэй холбоотой байдаг.
Хэдийгээр нарийн төвөгтэй боловч V хөдөлгүүрүүд эрэлт ихтэй хэвээр байна. Жижиг машинууд нь авсаархан хэмжээтэй тул хөдөлгүүрийг хялбархан байрлуулах боломжтой. Уян хатан чанараараа V хөдөлгүүрийг машины хэмжээнээс үл хамааран олон төрлийн платформ дээр ашиглах боломжтой.
Inline & V хөдөлгүүрийг харьцуулахын тулд та доторлогоотой хөдөлгүүр нь илүү зөөлөн, чимээ шуугиангүй, ижил хэмжээний цилиндрт илүү их хүч үйлдвэрлэдэг гэж хэлж болно. Гэхдээ V-хөдөлгүүр нь илүү их цилиндр нэмснээр илүү.
Boxer хөдөлгүүр эсвэл хэвтээ хөдөлгүүрийн цилиндрийн блокууд
Бокс эсвэл хэвтээ хөдөлгүүрийн цилиндрийн блокууд нь заасан цилиндрийн хоёр зэргэлдээ эгнээнд байрладаг блокууд юм.
Хөдөлгүүрийн блок үйлдвэрлэхэд ашигладаг металлууд
Хөдөлгүүрийн блокуудын функциональ болон материаллаг шинж чанаруудын талаар ойлголттой болох нь биднийг цилиндрийн блок үйлдвэрлэхэд ашигладаг метал руу хөтөлдөг.
Үйлдвэрлэлд ашигласан металлууд нь машинд хялбар болгодог зарим үндсэн шинж чанарыг нэмэгдүүлэх ёстой.
Хөдөлгүүрийн блок үйлдвэрлэхэд ашигладаг алдартай металлууд нь хөнгөн цагаан хайлш, цутгамал төмөр юм.
Цутгамал төмрийн хайлш нь хямд өртөгтэй, хүртээмжтэй, маш сайн механик шинж чанартай байдаг тул хөдөлгүүрийн блокуудыг үйлдвэрлэхэд ашигладаг.
Зарим хөнгөн цагаан хайлш нь төмрийн хайлшаар тоноглогдсон тул илүү үр ашигтай болгож, үйлдвэрлэгчдэд эргэлзээгүйгээр сонгоход тусалдаг.
Эдгээр нь дизель хөдөлгүүрт цилиндр блок үйлдвэрлэхэд нэлээд түгээмэл байдаг.
Хөнгөн эд ангиудын нэр хүнд аажмаар нэмэгдэж байгаа бөгөөд магнийн хайлш нь маш хөнгөн бөгөөд хөдөлгүүрийн блокуудад нэн шаардлагатай хүчийг өгдөг тул чухал байр суурийг эзэлдэг.
Хөдөлгүүрийн блокийн нийтлэг асуудал
хөргөлтийн шингэн алдагдсан
Хөдөлгүүрийн дотор ус эсвэл антифриз байдаг. Заримдаа хөдөлгүүрийн блок өөрөө алдсан байдаг, гэхдээ энэ нь усны насос, радиатор, халаагчийн цөм эсвэл сул хоолойноос гоожиж болно. Блок хагарах, гоожих, эсвэл хөлдөлтөөс сэргийлэх таг нь сулрах, зэв гарах боломжтой.
Хагарсан цилиндр
Цаг хугацаа өнгөрөхөд цилиндрийн гөлгөр боловсруулсан хана нь поршений цагирагуудыг битүүмжлэхээ болих хүртэл элэгдэх болно. Цилиндрийн хананд хагарал үүссэн тохиолдолд моторыг дахин засах шаардлагатай болдог. . Цилиндрийн ханыг анхны байдалд нь оруулахын тулд төмрийн ханцуйвчийг бас оруулж болно.
Хөдөлгүүрийн асуудлын зарим гол шинж тэмдэг
Буруу тосолгооны ажил
Поршен, цагираг, холхивч, босоо ам, араа зэрэг хөдөлж буй хэсгүүдийг зохих ёсоор тослоогүй бол таны хөдөлгүүр ноцтой гэмтэл авч болно. Поршений болон босоо амны холхивчийг тосолгооны тусламжтайгаар хөргөнө. Тос нь угаалгын нунтаг нэмэлт агуулсан тул хөдөлгүүрийн дотор талыг цэвэрлэж үртэс, нүүрстөрөгчийг шүүлтүүрт хүргэдэг. Тохиромжтой засвар үйлчилгээ хийхгүй байх нь тосолгоогүй болж, таны хөдөлгүүрт тос дутагдахад хүргэдэг.
Дэлбэрэлт
Хөдөлгүүр нь хэвийн бус шаталтын улмаас шатаах камерт хэт их дулаан, даралт үүсгэх үед дэлбэрдэг.
Түлшний октаны ангилалд тохирохоос илүү өндөр шахалтын харьцаа эсвэл асаах горимын алдааны улмаас шатаах камерт хоёр дөлийн фронт мөргөлдөх үед пингийн чимээ үүсдэг. Шаталтын температурыг нэмэгдүүлэхээс гадна дэлбэрэлт нь поршений болон цагирагийн эвдрэлийг үүсгэдэг.
Хэт халалт
Хэт халсан хөдөлгүүрийг бүрэн сэргээн засварлах эсвэл их засвар хийх шаардлагатай болдог. Хэт халалтын шалтгаан нь ихэвчлэн радиатор, термостат, хоолой, усны шахуурга, хөргөлтийн сэнс зэрэг гэмтэлтэй холбоотой хөргөлтийн шингэний алдагдал юм. Эдгээр зүйлсийг тогтмол шалгаж, засвар үйлчилгээ хийх эсвэл солих нь чухал юм.
Дамжуулах голын тэнхлэг нь элэгдэж хуучирсан.
Эвдэрсэн эсвэл хагарсан тахир гол.
Эвдэрсэн толгойн жийргэвч.
Шатсан яндангийн хавхлагууд.
Цилиндрийн блок нь элэгдэж, хагарсан байна.
Элэгдсэн эсвэл эвдэрсэн поршений цагираг.
Нүх эсвэл хагарал бүхий поршенууд.
Бариулууд нь нугалж эсвэл хугарсан.
Дуу чимээ ихтэй, хуучирсан Con-rod холхивч Big End.
Үндсэн холхивч нь элэгдэж, тосны даралт бага байна.
0 Comments