Дээд анги




 Цилиндрийн толгой нь хөдөлгүүрийн маш чухал бүрэлдэхүүн хэсэг бөгөөд орох агаар, яндангийн урсгалыг хянахаас гадна гүйцэтгэлийг хянадаг. 


Дотоод шаталтат хөдөлгүүрүүд нь энгийнээр хэлэхэд агаарын шахуурга юм. Хөдөлгүүрт хэдий чинээ их агаар шахна, төдий чинээ их агаар/түлш шатаж, илүү их хүч гаргаж чадна. Морины хүчийг бий болгох нь тийм ч энгийн зүйл биш боловч энэ нь үндсэн ойлголт юм. Тэгэхээр цилиндрийн толгой гэж юу вэ? Цилиндрийн толгой нь агаар/түлш, яндангийн хийг урсдаг гол бүрэлдэхүүн хэсэг юм.



Цилиндрийн толгойн төрлүүд

Цилиндрийн толгойн олон төрөл байдаг. Ихэнх нь цутгамал төмөр эсвэл хөнгөн цагаанаар хийгдсэн байдаг. Зарим нь тусгайлан далайн хэрэглээнд зориулагдсан эсвэл утааны хяналтын холболттой хөдөлгүүрт ашиглахад зориулагдсан. Сэлбэг солих толгой нь өдөр тутмын жолоодлоготой тээврийн хэрэгсэлд зориулагдсан бөгөөд түлшний хэмнэлт, стандарт үзүүлэлтийг харгалзан бүтээгдсэн. Гүйцэтгэл болон уралдааны цилиндрийн толгойнууд нь морины хүч, эргэлтийг нэмэгдүүлэхийн тулд хамгийн их урсгалд зориулагдсан. Зарим цилиндрийн толгойнууд нь дээд хавхлагын тохиргооноос гадна дээд тэнхлэгт зориулагдсан байдаг бол зарим нь үйлдвэрлэгчийн загварт үндэслэн хавхлагыг нээх, хаах ажлыг өөр өөрөөр гүйцэтгэдэг.


Цутгамал төмрийн цилиндрийн толгой


OEM цилиндрийн толгой нь ихэвчлэн цутгамал төмрөөр хийгдсэн байдаг бөгөөд энэ нь удаан эдэлгээтэй, үйлдвэрлэх, үйлдвэрлэхэд бага өртөгтэй байдаг. Цутгамал төмрийн цилиндр толгой нь таны бодож байсанчлан хүнд жинтэй байдаг.  


Хөнгөн цагаан цилиндрийн толгой

хөнгөн цагаан нь цутгамал төмрөөс бага жинтэй .  Хөнгөн цагааны хайлш нь олон жилийн өмнөхөөс хамаагүй илүү бат бөх, эвдрэлд тэсвэртэй болсон бөгөөд материаллаг асуудал маш бага байна.  


Цилиндрийн толгойг хэрхэн яаж салгах вэ

Цилиндрийн толгойг салгахын тулд эхлээд замд саад болж буй хэсгүүдийг задлах хэрэгтэй. Үүнд туузан удирдлагатай дагалдах хаалт, ялгаруулалтын бүрэлдэхүүн хэсэг, агаар оруулах суваг эсвэл хоолой багтаж болно. Дараа нь оролтын болон яндангийн  хэсэг эсвэл толгойг, түүнчлэн катушка болон  асаах бүрэлдэхүүн хэсгүүдийг салгана. Дараа нь хавхлагын таг, нударган гол мөн түлхэгчийг салгана. Эцэст нь цилиндрийн толгойг боолтыг нь гаргаж ав. 

Цилиндрийн толгойг хэрхэн цэвэрлэх вэ

Янз бүрийн төрлийн цилиндрийн толгойг цэвэрлэх олон арга бий. Хөдөлгүүрийн эд анги цэвэрлэгч, сойз ашиглах нь цэвэрлэгээний ихээхэн хэсгийг хийх болно. Дахин угсрах үед эвдэрч гэмтэх, гоожихоос зайлсхийхийн тулд хавхлагын чиглүүлэгч, оролт, яндан, хавхлагын жийргэвчний битүүмжлэлийн гадаргууг цэвэрлэхэд анхаарах хэрэгтэй. Жийргэвчийг арилгахын тулд жийргэвч хусагч, жийргэвч арилгагч шүршигч нь наалдсан материалыг толгойноос нь салгахад тусална. Эмзэг хэсгүүдэд илүү зөөлөн сойз хэрэгтэй болно. 








Post a Comment

0 Comments